woensdag 25 september 2013

Hoe breng ik op een goede manier dag- of nachtcrème aan.


Om er goed verzorgd uit te zien doe je make-up op maar niet te vergeten doe je natuurlijk ook je dag-/nachtcrème op om je huid te verzorgen. Nou nam ik gewoon een beetje op m'n vinger en maakte ik puntjes op verschillende delen van m'n gezicht maar blijkbaar kun je er ook een soort natuurlijke lift aan toevoegen. Nou heb ik het geleerd en zag ik na een aantal weken wel een klein beetje verandering, niet extreem natuurlijk maar wel wat. Misschien heeft een beter werkend effect na nog meer weken maar dat zullen we dan wel zien. Ben je benieuwd hoe ik het doe? Ik leg het je uit!


Ik heb even gezocht naar een plaatje dat een beetje in de buurt komt van wat ik doe en dit kwam het meest in de buurt. Ik gebruik de eerste 3 plaatjes alleen en op basis daarvan ga ik ook nummeren. 

 Als eerst zorg je er natuurlijk helemaal voor dat je gezicht goed is gereinigd. Nadat je je make-up heb verwijderd gaan de meeste er nog overheen met een scrub. Dat doe ik ook en kan ik je ook zeker aanraden. Je maakt je poriën daarmee ook schoon en daar voorkom je dan weer mee dat je puistjes en andere onzuiverheden krijgt.

4. Je pakt een klein puntje van de dagcrème die jij het liefste gebruikt. Ik kan wel vertellen welke ik gebruik maar ik ben ook nog aan het zoeken wat het beste bij mijn huid past. Daarnaast ben ik ook een aantal dingen nu aan het testen. Voor elke huid heb je weer een crème die je het beste kan gebruiken. Die puntjes zet je op je wang, langs je neus. Ik doe meestal 4 stipjes. Meer of minder maakt natuurlijk niet uit, ligt eraan wat jij fijn vind. Dan werk je die over je wangen naar buiten. Geen rondjes maken want je hoeft immers geen lijntjes te vervagen. 

5. Vervolgens doe je je voorhoofd. Ook daar doe je een aantal stipjes op. Deze doe je vanaf het midden en werk je wel met een draaiende beweging naar buiten. Dat stimuleert de huid om rimpels zo lang mogelijk tegen te gaan. En dan kan je nog zo jong zijn maar je houd wel bepaalde lijntjes.
Die kan je echt niet weg werken maar wel helpen verder minder erg te worden. 

6. Wat sommige niet doen en wat ik ook niet deed is vanaf je nek naar boven werken. Ook dat is belangrijk want op die manier neem je je kin goed mee. Op het laatst ga ik nog een keer over m'n hele gezicht met dezelfde bewegingen stap voor stap en ben ik klaar.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad.

Talk to you guys soon! Much love!

Hoe breng jij je crème aan?

Geen opmerkingen: