donderdag 8 augustus 2013

Quote of the day



Vandaag gaat de quote over zelfvertrouwen. Dit is niet niks en juist daarom wil ik het erover hebben. Ik was filmpjes aan het kijken van iemand op Youtube. Ze had superleuk een shoplog gemaakt waarin ze verteld wat ze heeft gekocht. Daar was ze heel eerlijk in en vertelde ze ook zonder enkele moeite dat ze maatje groter heeft dan de meeste. Geen punt natuurlijk, denken we. Ik zag dat ze leuke reacties heeft gehad en toen ik iets meer doorlas zag ik een opmerking waardoor ik echt dacht, dat kan niet! Een meisje zei gewoon, 'dikke lelijke meisjes zoals jij horen geen shoplog te maken over fashion enzo, die moeten eerst afvallen. dan weet je pas wat mooi is.' Ik was in shock. Ik wist echt niet wat ik las. Ik noem geen namen want dat vind ik weer niet kunnen tegenover degene die de video heeft gemaakt want misschien weet ze het zelf nog niet. Het eerste wat me te binnen schoot was wel, wat zou dat gedaan hebben met haar zelfvertrouwen? Je kan iemand werkelijk de grond in werken met zo'n opmerking! Dat kan je gewoon niet maken. Nou maak ik geen filmpjes omdat ik dit soort dingen wil voorkomen. Ik ben er niet bang voor maar wil vooral voorkomen dat ik ga reageren. Ik zal vast wel leuke opmerkingen krijgen maar dat weet je ook maar nooit. De een kan het beter hebben dan de ander maar ik vraag me af of mensen wel door hebben wat het met een ander kan doen.. Ik sta goed in m'n schoenen en heb m'n woordje ook klaar voor als iemand graag een opmerking over me wil maken want ik ben ook zeker geen maatje 34 maarja niet iedereen kan dat. Daarom baal ik echt en hoop ik dat mensen niet meer zulke opmerking zullen maken want het kan echt niet.

Ik hoop dat het ook jullie aan het denken zet en stimuleert om iets te doen tegen dit soort dingen.


Talk to you guys soon! Much love!

Geen opmerkingen: