woensdag 21 augustus 2013

Quote of the day

Don't be careless, just care less. Overdreven je best doen bestaat volgens velen niet maar volgens mij wel. Meer uit jezelf proberen te halen dan je eigenlijk in je mars hebt kan niet. Natuurlijk kan je wel het uiterste uit jezelf halen en heel erg je best doen maar meer komt er ook niet uit. Dit allemaal klinkt heel warrig maar ik probeer het even duidelijk te maken met een voorbeeld over mezelf. Ik heb al m'n hele leven een probleem met m'n gewicht. Ik heb er zelf eigenlijk niet veel last van gehad alleen merkte ik af en toe met kleren kopen dat ik me schaamde voor m'n maat of dat ik het dan niet tegen vrienden wou zeggen. Ik heb niet een gigantische maat maar klein is hij zeker niet. Omdat ik hier dus al een hele tijd last van heb, heb ik een aantal pogingen gedaan om af te vallen maar steeds val ik terug in m'n oude eetgewoontes.
Balen natuurlijk maar ik doe het toch echt zelf. Tot een tijdje terug, ik begon aan een dieet met de instelling ook werkelijk af te vallen. Het ging goed, niet super maar goed. Na dat een aantal weken te hebben gedaan vond ik het te veel in de herhaling vallen en ben ik bewust gaan eten wat ook een hele tijd goed ging. Toen ik weer het gevoel kreeg dat het niet goed ging heb ik een ander dieet kunnen vinden dat ongelofelijk veel vult en wat echt goed werkt naar mijn idee. Ik viel af, en goed ook. Ik was iets meer dan 7 kilo kwijt in 2 maanden, wat voor mij al heel wat was. De ramadan begon en ik moest laat eten. Waardoor je meteen moet gaan slapen na het eten omdat je die dag erna weer op moet voor afspraken. Ik baalde want de goede gewoonte was natuurlijk verdwenen. Ik dacht dat ik de draad makkelijk op kon pakken maar dat viel vies tegen. Ik wil het echt uit het diepste van m'n hart. Zoals ik net al zei heb ik er geen last van en waggel ik niet rond gelukkig maar ik kom niet bij dun in de buurt. Ik begin morgen weer maar niet met een streng dieet. Ik weet nu hoe ik moet eten en dat ga ik dan ook zo goed mogelijk proberen vol te houden.
De quote is dus: Wees niet onzorgvuldig maar zorg goed genoeg.
Ik heb er nu misschien geen last van maar met de tijd mee kan het veel voor mijn gezondheid betekenen.
Ik hoop dat jullie goed voor jezelf zorgen en als je iets echt wil kan je het!

Wat is jou doel?

Talk to you guys soon! Much love!

Geen opmerkingen: