zaterdag 9 november 2013

Glimmende T-zone voorkomen

Veel meiden hebben last van een glimmende T-zone. En voor degene die niet weten wat een t zone is, dat is je voorhoofd, neus en kin in de vorm van een T dus. Voorkomen is beter dan genezen zeggen ze altijd dus vandaag ga ik jullie een paar tips geven hoe je dat kan voorkomen.

1. Scrubben! Klink alsof het er niks mee te maken heeft toch? Nou wel dus. Die glimmende T-zone is vaak vaak door poriën die veel vuil in zich hebben dus olie vormen. Je kan daar dus vanaf komen door te scrubben. Als je een milde scrub neemt kan je hem dagelijks gebruiken en misschien zelfs 2x per dag als je vind dat dat nodig is.

2. Olie absorberende blaadjes om ze zo maar even te noemen. Volgens mij heten ze ook echt zo. Wat doen die dingen nou? Nou die dep je over de plek waar je vind dat er veel olie zit en die neemt dat dan op. Het is echt een superdun blaadje en ik heb ze zien liggen in de schappen bij Essence en Catrice in de Kruidvat.
Heel simpel maar het werkt wel.

3. En dan de klassieker van allemaal, namelijk afpoederen. Nou denk je natuurlijk meteen, ik glim even afpoederen maar ik zou eerst even alles wegdeppen met zo'n blaadje en dan pas poederen. Waarom? Als je meteen zou poederen ziet het er vaak heel nep uit, om het zo maar even te noemen. Echt een lelijke laag zie je dan terwijl je basis make-up er zo natuurlijk mogelijk uit moet zien.

4. Ten slotte is kan je ook van poeder veranderen. Vaak is poeder in je eigen kleur heel mooi maar niet altijd even handig en ziet het er ook niet meer natuurlijk uit na je foundation. Mijn tip hier is, gebruik een bb creme want dat valt lichter op je gezicht rn poeder af met een kleurloze settingpoeder. En nee hoor dat is niet duur, bij Essence ligt het in de schappen voor €3,50 ong. En dat is de beste die ik tot nu toe heb gehad.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad! Talk to you guys soon! Much love!

Geen opmerkingen: