vrijdag 23 augustus 2013

Liebster Award!

IK BEN GENOMINEERD VOOR EEN LIEBSTER AWARD!!! Hoe gaaf is dat!
Ik heb er veel over op Twitter gezet en ben er ook zeker veel mee bezig geweest. Ik hoorde heel veel meiden erover en over hoeveel tijd het in beslag nam maar ik weet nu pas hoe erg het werkelijk is. Ik wist eerst niet wat een Liebster Award was. Na een beetje vragen en zoeken wist ik het en nog geen uur later werd ik genomineerd door Romina van Sweet, Sparkly, Serendipity. Ik waardeer dit natuurlijk enorm en ben de uitdaging aan gegaan.

Ik zie een paar van jullie al denken en de wel bekende vraag stellen. Wat is een Liebster Award?



Liebster Award is een award voor opkomende bloggers die minder van 200 volgers hebben op iets van sociale media.( Meestal worden Bloglovin en Twitter als basis beschouwd en word er het meest naar dat gekeken.) Het is de bedoeling om door deze award wat meer bekendheid te boeken voor je blog en zo ook andere opkomende bloggers even in de spotlights te zetten zodat iedereen een goede kans krijgt.

Er zijn een aantal regels waar je je aan moet houden. Ik zet ze hier even in een rijtje voor jullie onder elkaar.



  • Er staan vragen op de site van degene die je heeft genomineerd. Die moet je beantwoorden.
  • Degene die je heeft genomineerd moet je noemen in jou artikel ( een dieplink zou netjes zijn)
  • Je moet zelf 11 mensen nomineren maar daar mag degene die jou heeft genomineerd niet tussen zitten.
  • Degene die je nomineerd mag niet meer volgers hebben dan 200. ( ik ging uit van Bloglovin of Twitter)
  • Je moet 11 vragen verzinnen voor degene die je nomineerd
  • Als extra kan je nog 11 'random' facts over jezelf vertellen.
Ik heb dus 11 vragen van Romina gekregen die ik moet beantwoorden dus die zal ik hier even allemaal onder elkaar zetten. Vervolgens nummer ik daaronder opnieuw maar dan met de antwoorden.

1. Als je al je beauty producten die je hebt zou verliezen maar er 1 zou kunnen houden, welk zou het zijn?
2. Wat is het slechtste beauty product dat je ooit gekocht hebt?
3. Als je iemand anders kon zijn voor 1 dag, wie zou je zijn?
4. Als je al het nodige geld had, welke 5 beauty producten zou je kopen die je nu niet koopt om wille van de prijs?
5. Als je een make-up artiest zou zijn, van welke celebrity zou je de make-up willen doen?
6. Wat is je favoriete winkel om beauty producten te kopen?
7. Wanneer begon je te denken aan het maken van een blog en hoelang duurder het voordat je ook echt startte? 
8. Wat is je favoriete lipstick/ligloss/lipstain kleur?
9. Als je slechts één van de volgende social media mocht houden om je lezer up to date te houden over je blog, welke zou het zijn: Twitter, Instagram, Bloglovin' of Facebook?
10. Als een merk van jou keuze je alle producten die ze ooit gemaakt hebben zouden geven, welk merk zou je dan willen?
11. Welk soort beauty blog post lees je het liefst?

  1. Ik zou het een paar maanden of zelfs weken terug nooit zeggen maar dat is nu zeker Olaz compleet plus. Dat heb ik gewoon altijd op. Het is zeg maar de voorganger van de BB crème die we nu kennen. Ik vind hem echt heel fijn. Hij voed als een dagcrème, beschermt als zonnebrandcrème en geeft een egaal effect door de foundation die erdoor zit. Heel fijn dus.
  2. Dat is echt een hele goed vraag! Gelukkig maak ik niet heel vaak een miskoop. Ik denk heel veel mascara's. Mijn wimpers zijn heel glad en de meeste mascara's glijden er zo doorheen. Ik val eigenlijk altijd wel terug op de Get Big! Lashes waterproof van Essence.
  3. Ik zou graag in de schoenen willen staan van een grote beautyblogger in een ander land. Ik denk vooral Amerika. Alles is daar echt groots en ik denk dat ik het bloggen vanuit daar, met die mogelijkheden wel eens wil proberen. Een hele goede beautyblogger die ik volg is Carli Bybel uit Amerika. Zij is geweldig en heeft altijd ook hele leuke filmpjes op Youtube.
  4. Als eerst 3 lipsticks. De eerste is zonder twijfel een YSL in een hele mooie lichtroze kleur. Volgens mij was het kleur 8 maar de naam ben ik kwijt... Dan nog eentje van Dior en een van Chanel. Een in nude en de ander in een bruine brons kleur. Als ik dat allemaal heb voel ik me al goed. :P Dan wil ik nog een compact powder van Chanel. Ja dan heb ik alles denk ik wel. Ow nee wacht, ik zou ook nog een van de Urban decay naked eyes palette  willen. Die zijn ook lekker prijzig. Dan heb ik echt alles.
  5. Daar hoefde ik dus echt niet lang over na te denken, de make-up van koningin Maxima. Als je dat zegt is er toch niemand die je geloofd. (meteen op de foto dus en in m'n CV/portfolio.) Nee maar dat lijkt me echt heel tof!
  6. Ik denk Kruidvat. Ik kom er heel vaak en ze hebben bijna alles wel wat je zoekt.
  7. In de vakantie en een dag. Ja klinkt heel raar maar ik zocht iets over gelnagels en toen kwam ik op de site van Beautygloss. Via daar weer op die van Veracamilla en Teskuh. En zo verder. Na even rondkijken en wat gelezen te hebben dacht ik dat wil ik ook. Na een paar dagen hard werken heb ik een site gemaakt en gelanceerd!
  8. Ik hou heel erg van bruintinten omdat ik zelf een lichte tint heb en dat vaak heel natuurlijk eruit ziet maar ik hou sowieso niet van opvallen met mijn lippen en draag ook vaak nudekleuren. Mijn favoriet nu is zeker Maybelline watershine in Iridescent rose diamonds 103. Het is een hele mooie zachtroze kleur met een creamy finish. Zo mooi! Deed me denken aan ijsjes...
  9. Zeker Twitter! Ik hou echt van Twitter en check ook vaak m'n timeline. Voor de rest is het gewoon makkelijk, meer niet.
  10. Ik denk Essence of Catrice. Omdat ik daar best veel fijn van vind. Ik hoef niet meteen het duurste merk te hebben.
  11. Shoplogs en verzorgingstips. Tags vind ik ook leuk maar niet super ofzo.

Ik heb besloten om jullie toch een paar facts over mezelf te vertellen. Ik ben zeker niet trots op allemaal maar oke, that's me..
  1. Ik gebruik nooit lotion voor mijn huid maar altijd een crème. Lotion vind ik 'te vloeibaar'. Ik weet niet waarom maar oke. Sinds kort ben ik ook helemaal weg van de bodybutters van The Body Shop. Zo heb ik maandag m'n eerste aankoop gedaan en woensdag m'n tweede. Oeps..?
  2. Als ik blogpost schrijf moet er altijd muziek op staan. De laatste tijd is dat vooral Ron Pope. Ik heb een paar leuke liedjes van hem bij elkaar geraapt en er een playlist van gemaakt. :)
  3. Tijdens schoolweken moet ik minstens een film in het weekend kijken. ( meestal worden dat er een paar per week...) Ik wil altijd even tijd voor mezelf en meestal ga ik dan films kijken met een kop thee erbij. Ik weet niet of dat veranderd omdat ik nu m'n blog heb maar dat zie ik dan wel. Je maakt me wel heel erg gelukkig met een romantische film. Zo kan je me altijd wakker maken om: Dear john, The titanic, The last song of The lucky one te gaan kijken. Die staan zeker bij mij op nummer 1. Ik heb nog veel meer films die ik graag kijk hoor maar deze kan ik zeker wel een paar keer meer kijken dan de gemiddelde film.
  4. Zo ben ik zeker niet het enige tienermeisje dat dol is op Starbucks maar ik hou echt van Starbucks. Geweldig vind ik het. Zo lekker dat het is, niet normaal gewoon. En nu kan je het ook nog eens een Frappuccino bij de Albert Heijn kopen. Ik ben bang dat ik steeds minder van mijn loon overhoud..
  5. Over Starbucks gesproken, Altijd als ik naar Primark ga heb ik Starbucks vooraf. Ik was in april met school naar Londen geweest en mijn eerste keer Primark was toen met Starbucks vooraf. Maandag was ik dus ook geweest en toen had ik het ook. Heel onbewust was het hoor, maar goed. Ik vind het een leuke maar vooral lekkere gewoonte en ik denk dat ik het als gewoonte hou. :P
  6. Ik ga een studie rechten doen. Ja het is helemaal wat anders dan beauty maar ik denk dat het daarom juist zo'n goede combinatie is. Ik ben dol op beide en zo blijft beauty en fashion ook echt een hobby voor me. Ze maken me compleet.
  7. Ik kan best rommelig zijn in alles wat ik doe behalve m'n tas! Die moet altijd georganiseerd zijn en alles heeft z'n plekje. Zo heb ik een paar etuitjes met spullen erin. Make-up in een tasje, verzorging in een tasje enzovoort.
  8. Ik heb een behoorlijk aantal lipsticks en koop ook regelmatig wat bij maar ik draag lang niet vaak lipsticks. Ik ben vooral dol op nude, roze en bruintinten. Hoe zachter de kleur hoe beter! :)
  9. Ik ben een beetje heel erg dol op tassen. Ik heb er zo'n 30 (misschien wel meer...) die ik allemaal wel eens draag. En ja ik koop steeds meer bij. Zo heb ik deze vakantie alleen al 4 nieuwe gekocht. Dit is een slechte gewoonte..
  10. Mijn favorieten kleuren zijn zachtroze en mintgroen. Zo heb ik die kleuren vrijwel niet in m'n kast hangen en draag ik ook liever een donkere kleur nagellak op mijn nagels.
  11. Ik ben dol op fruit maar mijn favorieten zijn: perzik, nectarine, ananas, meloen, watermeloen en stipt op nummer 1 staat mango. Ik ben daar zo dol op! Mijn eerste aankoop bij The Body Shop was dan ook een bodybutter en lipbutter met mangosmaak.


Nounou jongens, een lang artikel maar wel heel leuk als je het mij vraagt. Natuurlijk heb ik ook een aantal mensen die ik nomineer.
Hier zijn mijn 11 genomineerde:



  1.  Melanie van Livelifeblog
  2.  Nailnerdjess
  3. Michelle van Mikabeautyblog
  4. Lizzy van Trendlish
  5. Justnailpolish
  6. Melissa van Beautyalicious
  7. Mylifemylovelylife
  8. Yvonne van Bonbeauty
  9. Layla van Lanitanl
  10. Maryke van Marykejane
  11. Heleen van ByHelena
Ook ik heb natuurlijk een aantal vragen voor deze dames dus hier zijn ze dan!

  1. Wat is je favorieten beautyproducten en waarom?
  2. Iets waar je altijd een back-up van hebt is?
  3. Wat is je favorieten film?
  4. Als je voor een dag de blog van iemand anders zou mogen runnen, welke blog zou het dan zijn?
  5. Iets wat je zeker in je leven nog wil doen is?
  6. Je favorieten lipverzorgingsproduct is?
  7. Welk product dat niet meer word gemaakt zou je hoe dan ook nog een keer willen hebben?
  8. Als je mocht kiezen tussen beauty of fashion wat zou je dan kiezen?
  9. Wat is je favorieten shopstad waar je ook echt bent geweest?
  10. Van welk merk heb je de meeste producten en waarom juist die spullen van dat merk?
  11. Welk doel wil je ooit bereiken met je blog?
Dat was hem dan! Ik heb er, naar mijn idee, niet veel omheen gedraaid maar ben voor m'n gevoel lekker direct geweest. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en voor de genomineerde, veel succes! Ik vind het leuk om terug te lezen wat het resultaat is dus laat gerust een link achter met het artikel want ik lees het al te graag terug!

Talk to you guys soon! Much love!

Geen opmerkingen: